Avrupalılar ABD ürünü almıyor

Avrupalılar ABD Menşeli Ürünlerden Uzak Duruyor: ECB Araştırması

EKONOMİ SERVİSİ – Avrupa Merkez Bankası’nın (ECB) araştırmasına göre, birçok Avrupalı artık bilinçli şekilde ABD menşeli ürünlerden uzak duruyor. Araştırmaya göre, tüketiciler yalnızca fiyat nedeniyle değil, siyasi sebeplerle de Amerikan ürünlerini boykot ediyor. Heinz ketçap, Lay’s cips, Levi’s kotları, Harley-Davidson motosikletleri ve Tesla araçlar hedefte. Bazıları Netflix hesaplarını kapattıklarını artık Amazon’u kullanmadıklarını sosyal medyada paylaşırken Nike yerine Adidas gibi Avrupalı muadillere yöneldikleri görülüyor.

Avrupa Merkez Bankası, tüketici davranışları üzerine yaptığı araştırmayla ilgili bir blog yazısında, “ABD’nin Avrupa ürünlerine yeni uyguladığı ticaret tarifeleri, Avrupalı tüketicilerin alışveriş sepetlerinde ne olduğunu iki kez düşünmelerine neden oluyor” denildi. 

Avrupalıların ABD menşeli ürünlere uzak durması, ABD-EU arasındaki ticari ilişkilerdeki gerginliğin tüketici tercihlerine de yansıdığını gösteriyor. ECB’nin araştırması, Avrupa tüketicilerinin siyasi hassasiyetlerini satın alma kararlarında etkili olduğunu ortaya koyuyor. Bu durum, Amerikan markalarının Avrupa pazarındaki paylarını olumsuz etkileyebilirken, Avrupalı şirketlerin rekabet gücünü artırabileceği öngörülüyor.

ABD-AB İlişkilerindeki Belirsizlik Tüketici Davranışlarını Etkiliyor

ABD’nin Avrupa Birliği ürünlerine yönelik tarife uygulamaları, Avrupalı tüketicilerde ABD menşeli ürünlere karşı bir tepki oluşturmuş durumda. Özellikle sosyal medya üzerinde paylaşılan mesajlar, birçok Avrupalının ABD markalarından vazgeçerek yerel ve Avrupa menşeli ürünlere yöneldiğini gösteriyor. Bu durum, Avrupa ekonomisi üzerinde de etkili olabilir ve Avrupa şirketlerinin rekabet gücünü artırabilir.

ECB’nin araştırmasına göre, tüketicilerin sadece fiyat değil, aynı zamanda siyasi ve sosyal sebeplerle de tercihlerini belirlediği görülüyor. Bu durum, küresel ticaretteki belirsizliklerin tüketici davranışlarını doğrudan etkilediğini gösteriyor. Avrupalıların ABD menşeli ürünlere olan ilgisizliğinin devam etmesi durumunda, Avrupa pazarında Amerikan markalarının zorlu bir rekabet sürecine girebileceği öngörülüyor.

Related Posts

ABD’de mortgage başvuruları yükseldi

Mortgage Bankalar Birliği (MBA), 2 Mayıs’ta sona eren haftaya ilişkin mortgage verilerini açıkladı. Buna göre, mortgage başvuruları geçen hafta önceki haftaya kıyasla yüzde 11 yükseldi. Bu dönemde konut satın almaya yönelik başvurular ve yeniden …

CHP’li Pala’dan UEDAŞ özelleştirmesi için sert çıkış: Gerçek bedelini kim ödüyor?

CHP’li Pala’dan UEDAŞ özelleştirmesi için sert çıkış: Gerçek bedelini kim ödüyor?

ABD ve Çin’den gelen açıklamalar kriptolara yaradı: Bitcoin yüzde 3 arttı

ABD ve Çin’den gelen açıklamalar kriptolara yaradı: Bitcoin yüzde 3 arttı

Sırrı Süreyya’nın ardından…

Sırrı Süreyya Önder’e dair yazdığım yazı o birilerini pek bir şaşırtmıştı. İlk günden itibaren yattığı hastaneye yaptığım ziyaretler de. Sırrı Süreyya benim hemşehrimdi. Yaşça küçüğümdü. Uzun yıllara dayalı tanışıklığımız vardı. Birbirimize karşı sevgimiz ve saygımız. Sonra aramıza siyaset girdi. Dünya görüşlerimiz farklıydı ama bu farklılık aramıza siyaset girmeyinceye kadar sevgiyle ve saygıyla devam etti. Hiç unutmam. 2011’de ben AK Parti’nin Adıyaman milletvekili adayıydım. Sırrı Süreyya da

Mahfi Eğilmez teşhisi koydu, reçeteyi açıkladı! ‘Çoklu organ yetmezliği’

Eski Hazine Müsteşarı Ekonomist Mahfi Eğilmez, ekonomiye ilişkin değerlendirmelerini sürdürüyor. Yorumları yakından takip edilen Eğilmez, ekonomi yönetimine, “çoklu organ yetmezliği” uyarısı yaptı. Eğilmez kendi adını taşıyan web sayfasında “Çoklu …

Bakan Şimşek, Endonezya Maliye Bakanı Indrawati ile görüştü

Bakan Şimşek, Endonezya Maliye Bakanı Indrawati ile görüştü

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir