Araştırmalara göre en hızlı değer kaybeden arabalar

Otomobil Markalarının Değer Kaybı Analizi

Otomotiv sektörü uzmanları, Avrupa, ABD ve Avustralya’da 2019-2022 dönemine ait 72 milyondan fazla veriyi inceleyerek, hangi otomobil markalarının en çok değer kaybettiğini belirledi. Araştırma sonuçları şu şekilde:

Porsche En Az Değer Kaybedenlerden

Bir otomobilin en düşük piyasa değeri başlangıç ​​fiyatından çıkarıldığında, Porsche (-%64,4), Jeep (-%84,4) ve MINI’nin (-%85,5) en az değer kaybeden 3 otomobil markası olduğu ortaya çıkıyor. Örneğin Porsche birkaç yıl içinde yalnızca %64,4 değer kaybederken, Lexus %89,9 değer kaybedecektir.

“Porsche spor otomobiller üretse de, modelleri günlük sürüş için yeterince pratiktir. 911 muhtemelen otomotiv endüstrisinin tarihindeki en efsanevi otomobillerden biridir ve büyük bir hayran kitlesine sahiptir. Bu otomobile olan talebin arzı aşması şaşırtıcı değildir. Porsche otomobilleri güvenilirdir, dayanıklıdır ve alıcıları çeken özel bir görünüme sahiptir,” diye açıklıyor uzman.

Değerini koruyan araçlar arasında Hyundai ve Toyota gibi geleneksel markalar da bulunuyor. Bu araçlar uygun fiyatlı ve düşük bakım maliyetlerine sahip olduğundan, kullanılmış araç alıcıları tarafından tercih ediliyor.

Jaguar, Land Rover ve Lexus gibi lüks markalar genellikle fazla değer kaybetmezken, durum her zaman böyle değildir.

Bazı lüks otomobil markaları, daha fazla değer kaybedebiliyor.

Yıllar içinde en çok değer kaybeden otomobil markaları arasında Chrysler, Audi ve Seat ön plana çıkıyor. Örneğin, yeni bir Chrysler zamanla değerinin %96,8’ini kaybedecek ve en çok değer kaybeden marka konumuna gelecek. Bu değer kaybının büyük bir kısmı lüks otomobillerden kaynaklanıyor. Tüketiciler, Infiniti, BMW ve Volvo gibi markaları sevse de, bu markaların değerleri zamanla önemli ölçüde düşebiliyor.

Karşılaştırma yapıldığında, Toyota marka araçlar 19 yaşında, BMW marka araçlar ise 21 yaşında en düşük değerlerine ulaşıyor. Ancak Toyota araçlarının değeri yaklaşık %88,7, BMW’nin ise %93,8 oranında düşüş gösteriyor.

“BMW ve diğer lüks otomobil markaları, kullanılmış otomobil alıcılarının beğenmediği özelliklere ve teknolojik çözümlere sahip olma eğilimindedir. Yeni bir BMW, Mercedes-Benz veya Land Rover satın alabiliyorsanız, muhtemelen araçta lüks ve yenilikçi özellikler bulmak istersiniz. Ancak kullanılmış araç alıcıları için fiyat ve bakım maliyeti daha önemlidir. Bu nedenle kullanılmış bir Toyota, birçok alıcı için bir BMW’den daha cazip olabilmektedir,” şeklinde açıklıyor M. Buzelis.

Audi (-%96,2), Seat (-%95,8) ve Skoda (-%95) sahipleri, eski araçlarını sattıklarında düşük fiyatlarla karşılaşabilirler.

Kullanılmış Araçlar Farklı Yaşlarda En Düşük Değerlerine Ulaşırlar

Uzmanlara göre, araçların değer kaybının en fazla yaşandığı yaş aralığı 20-23 olarak belirlenmiştir. Ancak farklı otomobil markaları farklı zamanlarda en düşük değerlerine ulaşmaktadır.

Porsche ve MINI, 15 yaşında en düşük fiyata ulaşırken daha sonra değerleri artmaya başlayabilir. İyi korunmuş modeller yatırım değeri taşırken, Isuzu, Suzuki, Kia ve Dacia gibi markalar ise en düşük değerlerine 30 yaşında kadar ulaşabilmektedir.

Eğer bir model nadir bulunuyorsa, aracın değeri zamanla ciddi şekilde artabilir. BMW, 90’lı yıllarda sadece 891 adet M5 E34 Touring aracı üretmiştir. Bu modellerden 20 tanesi Elekta adıyla İtalya pazarı için üretilmişti. Günümüzde kullanılmış bir Elekta aramak zor olabilir.

Sıradan bir araç, 20-30 yıl sonra hurdalığa giderken, servis kaydı bulunan ve kusursuz bir geçmişe sahip Porsche veya Jaguar gibi araçlar zamanla daha değerli hale gelebilir.

Related Posts

Avrupa’nın batarya devi için zaman daralıyor

Northvolt , geçen Kasım ayında İsveç’in kuzeyindeki fabrikasındaki sorunları çözmek için fon sağlama girişimi kapsamında ABD’de 11. Bölüm iflas koruması başvurusunda bulunmuştu . Şirket daha sonra geçen mart ayında İsveç’te de iflas başvurusunda …

Spot piyasada elektrik fiyatları (28 Mayıs 2025)

Enerji Piyasaları İşletme AŞ verilerine göre, spot elektrik piyasasında işlem hacmi bugün düne göre yüzde 3,6 azalarak 1 milyar 838 milyon 170 bin 927 lira oldu. Gün öncesi piyasada bir megavatsaat elektriğin fiyatı, yarın için en yüksek saat 08.00 …

Bizim faiz düşmanlığımız Hz. Adem’den beridir

Dün gazetemiz Yeni Şafak, “Faiz arttı, döviz yükseldi, enflasyon azdı, üretim düştü, sanayi duruyor” manşetiyle yayınlanınca pek çok eşim dostum bana ulaştı. Soruları ortaktı: “Ne oluyor?” Benim de cevabım netti: “Yahu bizim faize de faizli ekonomiye de düşmanlığımız Hz. Adem’e dayanır. Hz. Adem’in yeryüzüne indiği günden beri faiz bize haramdır ve faizle mücadeleyi bir ölüm kalım meselesi olarak değerlendiririz.” “Biz” dediğim toplama bir açıklık getirmem gerekir mi bilemiyorum. “Biz” işte. Allah’ın

Geleceğe yön verecek projeler yarıştı

Halkbank, ikincisini düzenlediği Jet Luck Yarışması ile geleceğin iş dünyasına yön verecek projeleri buluşturdu.

Bu tutarın üzerinde maaş alan herkesin evine yazı gönderilecek

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın 2024 yılına ilişkin ‘yüksek ücretli çalışanlara’ tanıdığı beyanname süresi 7 Nisan’da sona erdi. Geçtiğimiz yıl toplamında 3 milyon liranın üzerinde maaş geliri elde etmesine karşın, beyanname vermeyen binlerce mükellefin evine tebligat gönderme işlemi başladı. Bu kapsama giren kişilerin ödeyeceği vergi ziyaı cezası belli oldu.

Trafik cezaları yılın ilk dört ayında 2024’ün yarısını geçti

Trafik cezaları yılın ilk dört ayında 2024’ün yarısını geçti