WhatsApp’ta reklam dönemi başlıyor

WhatsApp, Reklam Gösterimine Başladı

Dünyanın en popüler anlık mesajlaşma uygulamalarından biri olan WhatsApp, reklamlara yönelik adım atmaya başladı. Meta’nın gelir modeli doğrultusunda geliştirilen bu özellik, uygulamanın beta sürümünde test edilmeye başlandı. Kullanıcı deneyimi açısından bazı endişelere yol açabilen bu gelişme, geniş çapta tepkilere neden oldu.

Merve Kapan’ın aktardığına göre, Android için yayınlanan 2.25.21.11 kodlu beta sürümünde, “Güncellemeler” sekmesinde reklam içeriklerinin görülmeye başlandığı bildirildi. Bu yeni reklam formatları şunlardır:

  • Durum Reklamları: Kullanıcıların durum paylaşımları arasında sponsorlu reklamlar görüntülenecek. Reklamlar hızlı bir şekilde geçilebilecek ve isteyen kullanıcılar reklamverenleri engelleyebilecek.
  • Tanıtılan Kanallar: Markalar ve içerik oluşturucuları, kendi kanallarını tanıtmak için ücretli reklamlar verebilecek. Bu kanallar, keşfet bölümünde “sponsorlu” etiketiyle sunulacak.

WhatsApp, kullanıcıların gizlilik endişelerini gidermek için bazı güvenlik önlemleri aldığını belirtti. Reklamların yalnızca “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceği ve özel sohbetlerin, grup konuşmalarının, aramaların ve toplulukların reklamlardan etkilenmeyeceği vurgulandı. Bu alanlar, uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Yeni sistemin, reklamlar üzerinde daha fazla kontrol imkanı sağladığı belirtildi.

“Etkinlik Raporu” adlı yeni özellikle kullanıcılar aşağıdakileri yapabilecek:

  • Gördükleri reklamları listeleyebilecek,
  • İstemedikleri reklamları engelleyebilecek,
  • Bu engellemeleri dilerlerse kaldırabilecek,
  • Reklam geçmişini ZIP dosyası olarak indirebilecek.

WhatsApp, reklamların kullanıcıya gösterilme kriterlerini de açıkladı. Buna göre; konum bilgisi (ülke/şehir), uygulamada seçilen dil, takip edilen kanallar ve etkileşim geçmişi gibi veriler kullanılacak. Ayrıca, kişisel mesaj içeriklerinin hiçbir şekilde reklam hedeflemesinde kullanılmayacağı net bir şekilde ifade edildi.

Söz konusu reklam özellikleri şu anda sınırlı sayıda beta kullanıcısı tarafından test ediliyor. WhatsApp, geri bildirimleri toplamayı ve düzenlemeleri yapmayı planlayarak bu sistemi tüm kullanıcılara sunmayı hedefliyor.

Related Posts

Yapay zeka ile beraber geleceğimizi şekillendirmek için, 1940’lardaki bir tasarıma bakmamız gerekebilir…

Amerikalı mühendis Vannevar Bush’un 1945’te hayal ettiği ama hiçbir zaman gerçeğe dönüşmeyen “memex” adlı cihaz, bilgiyle ilişki kurma biçimimizi yeniden düşünmemiz gerektiğini hatırlatıyor.

Gökyüzünde hayat kurtaran teknoloji! Acil yardımda devrim

Kendi kendini yönetebilen ambulans drone, acil müdahale süreçlerini yeniden tanımladı. 120 kiloya kadar hasta taşıyabilen ve saatte 110 kilometre hızla 150 kilometre mesafeye ulaşabilen bu otonom drone, tasarımcısına 20 bin dolar ödül kazandırdı …

Giysiler teknolojiyle buluşuyor! Teknolojinin yeni kumaşı

Günlük kıyafetlerin hareket enerjisini elektrik enerjisine dönüştürerek hem çevre dostu bir çözüm sunması hem de teknolojik cihazları şarj edebilmesi, bu alanı geleceğin en umut verici inovasyonlarından biri haline getirdi. Bilimsel araştırmalar ve …

Şehir Katili bilim dünyasını alarma geçirdi: Bütün uyduları yok edebilir

Bilim dünyası, 2032 yılında Ay ile çarpışma rotasında seyreden 2024 YR4 kodlu “Şehir Katili” lakaplı asteroit için alarmda. Yakın zamanda yapılan gözlemler, bu çarpışmanın gerçekleşme olasılığını yüzde 3.8’den yüzde 4.3’e yükseltti. Başlangıçta Dünya …

Beynimiz duruyor mu, durduğunda neler oluyor?

İnsanlar hayatlarının yüzde 20’sine kadarlık bir döneminde boş zihin durumu yaşıyor.

Bir Gmail hesabınız varsa, Google bu değişiklikleri en kısa sürede yapmanızı tavsiye ediyor!

Google ve Morning Consult işbirliğiyle yapılan araştırma, 2024’te Amerikalı Gmail kullanıcılarının %60’tan fazlasının kimlik avı amaçlı e-postalarla hedef alındığını ve bu kişilerin üçte birinin veri hırsızlığına uğradığını ortaya koydu.